4.10.09

Jaardag

Gister had achternicht Sietske jaardag en ik was als nieuwsgierigheid uitgenodigd, want men wou wel eens weten welk oud wijf op het internet schrijft. Ik er heen met beppezegger Tryntsje aan het stuur van de wagen. Mensen, mensen, dat was al wat: Sietske had een café in Sneek afgehuurd: het grootste plak was voor de bend: een bloesbend, drie manlui op de gitaar, een man op een soort van strijkplank met tasten als van een piano, een slagarker en een zangeres. Mirakels, het was krekt duiveldag, horen en zien verging je. Ik weet dat men eertijden te jaardagen ging om bij te praten, maar dat kon hier helendal niet. Kommunikaasje met manlui op de maan zou makkelijker wezen als met de de vrouw of man die naast je stond op Sietske haar jaardag. Na een halfuurtje heb ik tegen Tryntsje gezegd dat ik feitelijks wel op huis aan wou en dat hebben we toen ook maar gedaan. Maar ik heb er al nog pijn in de hol van.

Vrouw Ymkje Sinnema - Meindertsma, Rotsterhaule.