25.10.09

Crisis in 't Gooi 18

Na een paar dagen hangt het spelen van Bastiaans Nurse Nancy mij flink de keel uit. Een dag is nog net vol te houden, maar vier? Het heeft ook geen zin om Maria voortdurend de shopping te laten doen, dus gistermiddag ten einde raad maar even met de Range Rover naar Laren om iets eetbaars te halen. Om te beginnen een paar biefstukjes van een half pond afkomstig van Limousinerunderen, die een heerlijk leven hebben gehad in het natuurgebied Spaarnwoude en wat gevogelte, dat rond scharrelde in de frisse lucht en net als Bastiaan en ik heeft veel ruimte heeft gehad. En not to forget natuurlijk een paar typisch Engelse products, waaronder de lijn biologische producten "Duchy Originals" van de Prince of Wales. Meteen maar een extra flesje Frapin XO meegenomen en een kistje wijn. Normaal koopt Bastiaan de wijn in en in ons keldertje hebben we een reasonable voorraad, maar always als ik een flesje opentrek, blijkt het het verkeerde flesje te zijn, dus heb ik zelf een keuze gemaakt: zes flesjes Morgon AOC (Cru de Beauljolais) van net geen 45 euro per stuk, dat moest dus wel goed zijn, alhoewel Bastiaan bij de eerste slok meteen begon te zanikken over de afdronk, alsof die the most important is. Aan het eind van de avond had meneer toch in zijn eentje anderhalve fles weggelebberd. Hij houdt om begrijpelijke redenen niet van dat woord, maar ik mag hem er graag mee teasen.

Barbara Lebber - Beck, Blaricum