8.12.10

Brabantse "humor"

De heer Ozenfant zit of op mijn schoot of met zijn tochus op een krantje voor randanalfabeten als "Spits", wanneer wij gebruikmaken van de Teloorwegen. Vanmorgen nam ik per abuis twee Spitsen en maakte ik op pagina zestien kennis met de leegschedels Flip van der Kuil & Steffen Haas, onder de kop "De groeten uit Brabant, kut". Nu heb ik altijd al getwijfeld aan de beschaving tussen de grote rivieren en de Belgische grens, dit jaar nog weer eens onderstreept door het percentage PVV-stemmers in die kontreien, maar vanaf vandaag ben ik ervan overtuigd dat we er goed aan zouden doen Brabant aan de Vlamingen te gunnen, zodat de discussie over de splitsing van België en de levensvatbaarheid van Vlaanderen een eind in de goede richting wordt gestuwd. Ik citeer Van der Kuil, medemaker van de film "New Kids Turbo": "Als je alleen maar grof wilt zijn om het grof zijn dan is het geen humor meer. "Een paar regels eerder verkondigt kompaan Haas: "Het was ook erg grappig toen bleek dat het negenjarige zoontje van Peter Aerts fan is en de hele dag "kut" roept".