6.12.10

Haar

Op school leerde ik mohammedaan voor aanhanger van de islam, later diende dat begrip gewijzigd te worden in moslim. Helemaal begrepen heb ik die verandering nooit, want marcheren moslims niet aanzienlijk gespierder achter Mohammed dan christenen achter Christus? Ik bedoel is een moslim niet gevoeliger voor belediging van zijn profeet dan een christen voor belediging van zijn verlosser? En zou het daarom niet voor de hand liggen over mohammedaan te spreken?
Ik ging nog wel eens eten bij een Turk of een andere mohammedaan, maar sinds de heer Ozenfant zijn intrede heeft gedaan, kan dat niet meer, want een hond wordt bij een eethuis met een mohammedaanse eigenaar de deur gewezen, terwijl de man wellicht bereid is niet-halalgeslacht varkensvlees op mijn bord te schuiven. De weigering heer Ozenfant tot zijn etablissement toe te laten schijnt met haar te maken te hebben. Ik vraag me af wat er zou gebeuren als de heer Ozenfant geen cairnterrier maar een Mexicaanse naakthond zou zijn.