27.12.10

Potifar 12

Van het hoofd van de tafel kwam Jopie Schoonbroertje aangesneld: "Godverdomme, wat maak je me nou weer, Neander?"
"Ik weet het niet Jopie, ik begrijp niet waarom ik dat altijd heb, ik zat met de tegenover mij zittende dames net Sartres L'être et le néant door te nemen, toen ik uit mijn stoel gleed, terwijl ik nog geen hap van mijn hersentjes geproefd had. En nu zit mijn linkervoet ergens vast."
"Je linkervoet zit vast?"
Op dat ogenblik opende Stimulina haar dijen en sloeg Neander tot overmaat van ramp met zijn achterhoofd tegen de vloer.
Jopie stak de middelvinger van zijn rechterhand op: "Hoeveel vingers zie je, Neander?"
Schoonbroertjes moeder moest hem het verhaal van stuitjevallen en blindworden ook verteld hebben, concludeerde Potifar. Neander krabbelde over zijn achterhoofd wrijvend moeizaam overeind.
"Waar zijn je schoenen en waar zijn je sokken?", vroeg Jopie.
"Onder de tafel. Ik had ze uitgedaan, omdat ze doorweekt waren van het baggeren door de sneeuw."
Ja, ja, dacht Potifar.