15.12.10

Potifar 2

"Ja, ja, genoeg gepraat. Pak nu de middelste onderbroek maar van het het derde stapeltje en keer die binnenstebuiten. Juist. Mag ik er even aan ruiken om te controleren of je hem wel in de Persil gewassen hebt? Prima, niets op aan te merken, ook geen racestrepen. Dat heb ik bij fractiegenoten wel eens anders geroken. Overigens gebruik je wel de verkeerde tandpasta, Poti. Dat merk wil ik niet meer zien. Dat heb ik al ook al tegen Ramzo Bombazein gezegd, dus nog een keer: onze neuzen moeten in alles dezelfde kant op staan. Ook in tandpasta en boterhambeleg. Geen afwijkingen van de partijlijn, Poti!"
"Dat van de tandpasta spijt me ontzettend, Grote Boentoet, maar de drogist hier om de hoek had Uw favoriete merk niet op voorraad. Wilt U echt geen koffie?"
"Nee, dankjewel. Ik moet nog even een ander fractielid controleren, voordat ik naar de Tweede Kamer ga. Volgens mij gebruikt zij verkeerde schoensmeer en dat kan en mag, verdomme, niet."
"Ik zag dat Stimulina Kwuddernuik gister zo'n snelsmeermiddel over haar pumps haalde, U weet wel zo'n middel dat je niet hoeft uit te poetsen. Dat hebt U toch ook verboden hè, Grote Boentoet?"