4.12.10

Kernvragen

Ik heb het tijge getroffen met ons buurvrou Richtje, jullie weten wel, die de r niet zegen kan, ze is al in de heer, maar zo lang ze mij niet bekeren wil, heb ik daar geen zwarigheid van. Ze gaat in 't Feen naar kerk bij dominee Wim Bloemendaal (foto), diet de jongeren van 18 jaar en ouder bij hem thuis te eten uitnoegd om " daarna met elkaar in gesprek te gaan over de kernvragen van ons bestaan." Ik krijg maar niet voor het verstand wat dominee met kernvragen bedoeld, het staat mij nog bij wat kernbommen zijn, maar kernvragen? Zou dit met konstipaasje op protestantskkristulukke gronslag of zulkzowat van doen hebben? Of met het ferinneweren van de Elvestedentocht door Matthijs van Nieuwkerk met behelp van de enigste Fries diet de man kent, Syb van der Ploeg? Of met wat soort van rezijnen in jan-in-de-puide moeten? Of wie Leers, onder druk van die andere bronsgrijnen ekenhouter, nou weer het land uitschoffelen wil?

Vrou Ymkje Sinnema - Meindertsma, De Haske