9.1.11

Potifar 22

"Een goede film is anders ook nooit weg", vulde Stoffy Kamilliaan aan, "eergisteravond heb ik nog genoten van 'New Kids Turbo'. Wat een fantastisch leuke film."
"O, je bedoelt die kutfilm. Nou.... ja, je begrijpt wat ik bedoel", zei Pinus.
"'New Kids Turbo' moet een film zijn vol echt Brabantse humor, daar ben ik als Limburger wel eens jaloers op", zei Tuinhekje, terwijl hij een stukje bavarois van zijn bovenlip likte.
"Precies", zei Pinus, "en dan houdt zo'n grachtengordelmarionet als Freek de Jonge nog vol dat wij iets tegen kunst zouden hebben, terwijl de Grote Boentoet nota bene alle Courths-Mahlers in zijn boekenkast heeft staan".
"Maar die De Jonge hoort toch bij het linksche tuig, is het niet?", vroeg Stoffy.
"Natuurlijk hoort die bij het linksche tuig" antwoordde Pinus.
"Een zeer irritante man", vond Tuinhekje, "die overal een mening over meent te moeten hebben en waarom eigenlijk?"
"Ja, zoiets begrijp ik ook niet. Alleen echt erudiete geesten als Jopie Schoonbroertje kunnen zich dat natuurlijk veroorloven", vulde Pinus aan.
"Ik heb gister 'Linda, het boek' gekocht. Prachtig, prachtig. Ik had al een abonnement op het blad, het gezeur dat wij niet van kunst zouden houden is dus volstrekt belachelijk", zei Stoffy.
Inmiddels was Potifar naar buiten gelopen op zoek naar Katskelia en Neander, maar hij vond alleen Katskelia.