16.1.11

Potifar 28

Nadat ze hun gasten in Amsterdam hadden afgezet en Compoet Zubberduff naar de studio, van waaruit Qurm en Bombeseim werd uitgezonden, hadden gebracht, reed een van de twee touringcars met de bijna voltallige fractie naar Den Haag. De Grote Boentoet had op de reisleidersstoel voorin plaatsgenomen en greep de microfoon: "Dit was, maar ik neem aan dat iedereen dat heeft begrepen, een experiment. Een experiment om te zien hoe we met de pers, maar wat belangrijker is, hoe wij met vaderlandse smaakmakers, zoals Jopie Schoonbroertje moeten omgaan. Voor mij persoonlijk is dat experiment geslaagd, maar helaas lang niet voor iedereen uit de fractie. Ik heb te veel meningen horen verkondigen en er is maar één mening en dat is de mijne. Wij spreken met één mond en dat is de mijne. Bovendien hebben twee fractieleden enorm gefaald ten opzichte van één van de gasten, alle drie hebben de gezamenlijke terugreis dan ook niet kunnen aanvaarden. Ik ben daar niet boos, maar buitengewoon verdrietig over. Voor Katskelia en Poti krijgt dit muisje dan ook nog een staartje: zij gaan de duizenden berichten op Wikileaks lezen die door de Amerikaanse ambassade in den Haag verstuurd zijn. Vervolgens gaan zij elk bericht waarin ik een ophitser en onze partij een extreem-rechtse partij genoemd word met woord en daad bestrijden. Ik, Grote Boentoet, pik zulke infame aantijgingen van Barack Hussein Obama en zijn Washingtonse zootje niet, wie denkt hij wel dat hij tegenover zich heeft. Het wordt hoog tijd voor een Nederlandse theepartij! Vanaf nu wordt er dan ook geen koffie meer in de fractiekamer geschonken."