29.11.12

Mijn vader

 Mijn vader stierf vijftig jaar geleden en ik ben op zoek gegaan of ik over hem iets terug kon vinden op het internet. Natuurlijk is zijn door Fré Cohen ontworpen exlibris verschillende keren te bewonderen: de bloeiende meidoorn voor een davidsster, 
maar ik vond ook een tekening van George van Raemdonck, waar hij gezeten op een brandkast, (mijn vader was landelijk penningmeester van de AJC)  is afgebeeld samen met allerlei mensen, die in de vooroorlogse Nederlandse sociaal-democratie een rol vervulden. Er zijn ook foto's, sommige genomen op de Paasheuvel, andere op het hoofdkantoor van de AJC in Amsterdam.

Voor mij herkenbaar op de foto: Wim van Halm, mijn vader (tweede van links), Wim Thomassen (vijfde van links), Jan Peters (zevende van links) en Koos Vorrink (achtste van links). Op de foto hieronder herken ik maar twee personen: mijn vader (opnieuw tweede van links) en Koos Vorrink (zesde van links).