9.9.13

Pretpakjes

 
Ze doen maar, denk ik. Ik weet dat Heer Ozenfant op Amerikaanse hondenkleertjes een buitengewoon fanatieke kijk had, maar ik weet ook dat het met de creativiteit van Amerikanen niet bijster gunstig gesteld is wie één keer de Redbone Coonhound, een in de Verenigde Staten "ontworpen" hond heeft gezien, of zoiets belachelijks als de Boston Terrier, een stompneuzige ijdeltuit, die zich ten onrechte terrier laat noemen of de Chesapeake Bay Retriever en de Toy Fox Terrier gaat ogenblikkelijk naar de dichtstbijzijnde graspol om al grazend de maag weer enigszins op orde te brengen. Bah, wat een doorgefokte viezigheid, ik wil het er niet meer over hebben. Wel wil ik, geheel in de geest van Heer Ozenfant, toch wat van die belachelijke pretpakjes laten zien, die, de stomme Amerikaanse honden zich klaarblijkelijk maar al te graag aan laten trekken.
Una Barquhar.