1.2.17

Toen 17

Wat doet een verslaggever op zaterdag en zondag wanneer er niemand te interviewen is? In 1978 was ik in de Verenigde Staten o.a in Nashville en rende een weeklang van vraaggesprek naar vraaggesprek. Ik sprak onder meer met Bobby Bare, Marshall Chapman, Gove Scrivenor, Charlie McCoy en James Talley. Soms bij iemand thuis: Marshall Chapman, die speciaal voor mij Nederlands bier in huis had gehaald, soms in een opnamestudio: Charlie McCoy die, de ochtend dat ik hem sprak, dacht dat hij  alleen maar zijn mondharmonicapartijtje moest inblazen, maar tot zijn verbazing ontdekte dat "the whole shebang" aanwezig was. Op zaterdag had ik geen afspraak en ik reed daarom naar Lynchburg (ook in Tennessee), daar stond de Jack Daniels distileerderij, die wilde ik wel eens zien. Samen met een groepje andere mensen werd ik rondgeleid door een oud-werknemer. Omdat Lynchburg in een zogenaamde "dry county" ligt, mocht er geen whiskey geschonken worden en kreeg het gezelschap na afloop een glaasje limonade. Dat vond ik heel komisch.