9.2.17

Toen 25

Het kwam niet zo heel veel voor dat je samen met een andere redacteur op pad ging om voor de Varagids een reportage te maken. Hier is dat duidelijk wel het geval. Marinus Schroevers (1927) en ik zijn op deze foto in Den Haag en als ik het goed heb ontmoetten we man in ochtendjas op het Oranjeplein, vlakbij Hollands Spoor. Marinus was voor mij, voordat ik in omroepland verzeild raakte, al een bekende naam, ooit was hij auteur van een autoplaatjesverzamelalbum "Internationaal Motorvoertuigen Archief" waarvan ik in Leeuwarden, voordat ik in 1953 naar Den Haag verhuisde, de plaatjes bijeensprokkelde. De laatste keer dat ik hem, inmiddels een paar geleden, sprak was enige tijd daarvoor zijn geschiedenis van de twintigste eeuw verschenen en nog altijd bleek hij  niet aleen de bevlogen schrijver maar ook de bevlogen verteller, hier zit hij op het podium van de Haagse Kunstkring.