4.2.17

Toen 20

Ik schreef eerder over hem op dit blog, dat komt omdat ik hem niet alleen in de Verenigde Staten en in Nederland maar ook in Parijs ontmoette bovendien was Dennis Weaver (1924-2006) zonder enige twijfel de aardigste acteur die ik ooit interviewde en met aardigste bedoel ik het meest bij de wereld betrokken. Populair werd hij in ons land, denk ik door de televisieserie "McCloud", waarin een gelijknamige  marshall uit New Mexico in New York ('there you go') verzeild raakt. Maar behalve acteur was hij de oprichter van L.I.F.E. (Love is Feeding Everyone), een instantie die zorgde voor voedsel voor 150000 behoeftige bewoners van Los Angeles. Hij steunde in 1972 met woord en daad de democratische presidentskandidaat George McGovern, die verloor van Richard Nixon. In 2004 reed  hij aan  het hoofd van een reeks door alternatieve krachtbronnen aangedreven  auto's door de Verenigde Staten. Op de, in Paris genomen foto, staat hij met echtgenote Gerry en ondergetekende. (meer over Dennis Weaver hier)