3.2.17

Toen 19

"Truck", het VARA-programma voor vrachtwagenchauffeurs, begon niet als "Truck", het begon als nachtprogramma uitgezonden op de vroege woensdagmorgen tussen vijf en zeven uur gepresenteerd door Hans Hamburger, waarbij ik voor informatie voor chauffeurs zorgde. Chauffeurs konden ook inbellen en naar de studio komen en op de foto zien we links vrachtwagenchauffeur Hans Smit, ik zit in het midden en Hans zet net zijn koptelefoon op of af. 
Met Hans Smit ben ik destijds een dag  meegereden, half Nederland doorgesjeesd met groenten- en fruitprimeurs en mogen vaststellen dat er zich onder de groentelieden bijzonder merkwaardig volk bevindt, niet één maar meer keren kwam het voor,  dat terwijl ik op achterklep van de vrachtwagen stond om de lege emballage de auto in te schuiven, de man de lege dozen niet op de klep maar op de grond zette, zodat ik keer op keer van de klep moest springen, ze zelf op de klep  moest zetten, weer op klep moest klimmen om de lege dozen naar binnen te schuiven. Want in de ogen van zo'n groenteman was ik een domme vrachtwagenchauffeur c.q. bijrijder en dus moest ik naar behoren behandeld worden. Ik vrees dat er wat dat betreft vandaag nog niets veranderd is.