11.8.17

Dik 24

Dat moesten we dus maar niet doen", zei Govert Bordjepap tegen zijn broer. "Wat bedoel je?", vroeg Grardus. "Nou dat is nogal duidelijk optreden met ons shantykoor op De Brol!" Hein Krootmaker mengde zich opnieuw in het gesprek: "Wat  is een chanteerkoor en wie chanteren jullie?" "Nee, wij hebben een shantykoor, "De Daipers", wij zingen zeemansliedjes, zoals "De Klok van Arnemuiden" en "Aan het Strand stil en verlaten"!", zei Grardus. "Zijn dat dus zeemansliedjes,  daar heb ik nou nooit bij stil gestaan", zeo Hein, "en  ik ben in Schveningen geboren, mijn opa was zeeman, maar ik heb hem nooit die flauwe kul horen zingen." "O", kwam uit één mond van Govert en Grardus. Op dat moment betrad Paul-Albert Foytenburg het etablissement. luidruchtig als  gewoonlijk, want hij was persvoorlichter van Leeuwarden Culturele Hoofdstad 2018 en zoals iedereen zal begrijpen hoort bij een dergelijke functie het nodige lawaai. "We hebben net "De  Slingerschijters"  uit Donderen in Drente gecontracteerd, die treden op op 15 juni 2018 op voor het station in Leeuwarden, waarna ze door de hele provincie op tournee gaan." "De Slingerscheiters", vroeg Hein, "en wat doen die dan wel?" "Figuurpoepen", antwoordde Paul-Albert, "ik heb ze gister aan het werk gezien in Blaricum, fantastisch, er is er één bij die poept als je het  vraagt een pompeblêd, Frieser kan kan het niet!"