Was
in 1940 het achteropgeschroefde reservewiel bij de meeste auto's
verdwenen, verscheen het geïntroduceerd op de oorspronkelijk voor Henry
Fords zoon Edsel persoonlijk bedachte vacantievoiture op basis van de
Lincoln "Zephyr" opnieuw, maar iedereen, die in de winter van 1938-'39
de auto zag, raakte dermate enthousiast dat de wagen in normale
productie ging en bij de Forddealers stond. De "Continental" had net
als de "Zephyr" een op de V8- gebaseerd V12-motor, die voor nogal wat
problemen - o.a. onvoldoende koeling - zorgde. Maar het chique en
sportief, bovenal Europees en exotisch gevonden, achterop geplaatste
reservewiel maakte onder de naam "continental kit" furore. Fords
legendarische "Thunderbird" ontworpen door Frank Hershey, in 1955
verschenen, had een achterop geplaatst reservewiel en ook Nash in
Kenosha deed aan de rage mee, niet alleen zat de "continental kit" op de
afgebeelde "Ambassador" uit 1954, maar ook op de uit hetzelfde jaar
daterende "Metropolitan", een in bij Fisher & Ludlow in Birmingham
(Engeland) gefabriceerde kleine Nash, die door Austin in Longbridge van
een A-40-motor werd voorzien.
Ford "Thunderbird"