18.1.07

NOS-Journaal

Alhoewel het zeer zeker mijn gewoonte niet is en ook niet moet worden, wens ik toch even mijn sympathie te betuigen met mijn mede-columniste mevrouw Y. Sinnema - Meindertsma; in haar laatst verschenen bijdrage schetst zij, hoe zij haar televisie van de woonkamer naar de bijkeuken verplaatst, ik vind dat een zeer juist besluit; de avond dat zij klaarblijkelijk "Bureau Van den Heuvel": (het publieke omroepequivalent van "Peter R. de Vries", net zoals "Pauw en Witteman" het equivalent is van "Barend en Van Dorp") aanschouwde, keek ik naar het NOS-Journaal, waarin enige van criminaliteit beschuldigde Harlingers hun opgevoerde bromfietsen mochten tonen en in onzorgvuldig geformuleerd Nederlands hun onschuld beleden, waardoor de kijker ten onrechte de indruk kreeg met een toeristisch motorclubje van doen te hebben, de NOS-verslaggever
was kennelijk zo onder de indruk van de heren en hun bromfietsen dat er een uiterst sympathiek groepsportret ontstond, ik kreeg het stellige vermoeden dat de uit Hilversum aangereisde journalist in ruil voor een rondje op een van de bromfietsen, de kijker op het verkeerde been zette en zich voor heel even een Hells Angel waande.

drs. Barend Otto ter Vloot, Steenwijkerwold.