18.1.07

Storm

Op Teletekst lees ik net de missive dat reizigers wordt geadviseerd geen gebruik te maken van de trein. Misschien dat tijdens de formatiebesprekingen kan worden overwogen de concessie van de Nederlandse Spoorwegen in te trekken en die te gunnen aan een bedrijf dat zich minder snel uit het veld laat slaan en communicatie hoog in het vaan heeft staan. Ik herinner me hoe ik op 30 december 2005 komend uit Leeuwarden in Amersfoort strandde vanwege sneeuwval en met tientallen medepassagiers, zonder enige informatie, werd achtergelaten. Wonderlijk genoeg reed een taxi me zonder enig probleem naar Bussum.
De raad om vanmiddag met de tram van Amsterdam Zuid naar het Centraal Station te gaan en daar een bus naar het Gooi te pakken zet ook geen zoden aan de dijk, omdat vandaar geen bussen naar het Gooi rijden. Non- en desinformatie, daar blinkt de NS zoals gewoonlijk in uit.