28.4.11

Geflipt

Een paar jaar geleden kocht ik in Cleveland een Flipcameraatje dat sinds kort niet meer met mijn computer valt te verbinden. Nu heeft de firma een Netherlands Customer Service & Tech Support Phone: (900) 564 Business Hours: 9:30 AM to 6 PM Mondays thru Fridays CET. Kosten 20 eurocent per minuut tot maximaal een tientje. Vanochtend gebeld, natuurlijk eerst weer het bekende keuzemenu, maar zowaar, na twee minuten een hijgerig liedje te hebben moeten aanhoren, een ademend heer aan de lijn, die me belooft terug te bellen. Dat gebeurt dus niet, dus net maar opnieuw de telefoon gepakt. Uiteindelijk weer de hijgerige zangeres met drie vervelende liedjes, laten we ieder liedje op tweeeneenhalve minuut schatten, dan ben ik €1,60 kwijt. Goed tot zover de Nederlandse hulplijn, maar er is een hulplijn in het Engels, maar als ik die kies, blijk ik niet kunnen worden doorverbonden. Simpele vraag waarom Netherlands Customer Service & Tech Support (hetgeen in goed Engels natuurlijk Dutch hoort te zijn) maar als puntje bij paaltje komt blijkt er van support geen enkele sprake te zijn en kan Flip vermoedelijk zijn eigen broek niet eens ophouden.