10.4.11

Perla Batalla

Sommige liedjes zijn stuk gezongen, ik heb ze simpelweg te vaak gehoord om ze nog te kunnen waarderen. "Cucurrucucu paloma" is er één van en wanneer er dan toch iemand is, die mij met in dit geval haar uitvoering ontroert, dan ben ik blij en wanneer ik vervolgens bij de commentaren dit lees dan neemt mijn (gedempte) vreugde toe: "Ma'am. From this distant land, perhaps a place you will never see, and should not at least this age, listning to your voice entangled with such richnes of tradition sentiment, I stuble for a seat with my eyes detached from my sence, tears fall on to my uniform. You are inspirational. Soldier, serving in IRAQ."
Perla Batalla - want zij is de zangeres - is waarschijnlijk hier het meest bekend door haar uitvoeringen van de liederen van Leonard Cohen, zoals dit met Julie Christensen gezongen "Anthem".