14.4.11

Opruiming

Een bijna vergeten woord: "opruiming", want vandaag de dag heet zoiets "sale", waarbij ik, als ik de biljetten in de etalage zie, me altijd afvraag wat de Fransen van die aankondiging denken. Sinds gister ruim ik op. Het moest er een keer van komen. Er staan rijen elpees in mijn platenkasten die ik nooit meer draai en nu vindt de grote schifting plaats. Er ontstaat een berg van platen die gaat verdwijnen, waar naar toe weet ik nog niet. Ik doe het snel, ik draai geen enkele elpee, want anders ben ik volgend jaar nog bezig. Maar misschien moet ik nog strenger zijn, want waarom bewaar ik de plaat "Deep Purple" van broer en zus Nino Tempo & April Stevens (Midi MID 20048)? Vanwege één nummer: "Shine on harvest moon", een liedje uit 1908, dat in 1939 door Laurel & Hardy in hun film "The Flying Deuces" werd uitgevoerd. Van Tempo & Stevens heb ik "Shine on harvest moon" niet op YouTube gevonden.