5.4.11

Vliegen

De Volkskrant vandaag: "Een robot die kan vliegen. De wetenschappers van het Duitse bedrijf Festo's Bionic Learning Network hebben een SmartBird gemaakt waarvan je zou denken dat het een echte zeemeeuw is. Met een spanwijdte van bijna twee meter weegt de robot 450 gram. De SmartBird werd vandaag gepresenteerd en trok alle aandacht naar zich toe op de jaarlijkse industrieshow Hannover Messe."
Dit blog op 26 october vorig jaar:
"Ik weet meteen of er een kat in mijn tuin zit. Niet dat de heer Ozenfant zo alert is, want hij pleegt pas actief te worden als hij de kat ziet. Nee, ik hoor het aan eksters, die buitengewoon opgewonden raken en treiterend met veel lawaai de kat volgen. Of de kraai in het volgende filmpje boos is vanwege de vreemde indringer, weet ik niet, maar ik denk het wel. De vreemde indringer is een modelvliegtuig en zeg nou niet dat het niet kan: vliegen als een vogel. Want hier is het bewijs, zij het in miniatuur."
Het filmpje op YouTube dateert zelfs uit 2007. Also nichts neues!