12.4.11

Chammerdam

Ik moet het nodig weer eens hebben over het goyse dorp met geiwe. Gister vond ik, terwijl ik de heer Ozenfant naar de dierenarts begeleidde, op een bank een auto- of een fietssleutel. Vandaag wilde ik die sleutel op het politiebureau afleveren. Voor het bureau stonden twee politiefietsen en een politieauto. Maar nadat ik de trappen naar de voordeur beklommen had, bleek het bureau sinds 2009 gesloten, de dichtstbijzijnde politiepost bevindt zich in Naarden, per fiets een stief kwartiertje verderop. Ik heb de sleutel onder de deur doorgeschoven. Op de hoek van de straat staat sinds vanmiddag een camera, die is bedoeld om kroeggangers in de gaten te houden, maar inmiddels houdt hij ook de heer Ozenfant en mij in de gaten. De heer Ozenfant en ik vinden zulks concentratiekampbewakersgedrag. Maar dat zal het volk ten gemeentehuize dat het hier voor het zeggen heeft "Wurst" zijn. Het suggereert zelfs dat er sprake geweest is van inspraak van de burgers. Waarom staat die camera daar? Omdat de horeca vanaf 1 mei zelf mag bepalen wanneer de tent dichtgaat. Het gaat om een proef van 1 mei 2011 tot 1 augustus 2012. Een proef? Van anderhalf jaar? Jawel, want goyim met geiwe hebben weinig chochme.Na jaren gesloten te zijn geweest is de ijssalon op de Vlietlaan eindelijk weer open. Maar de Amsterdamse dame die alleen in de zaak staat, krijgt geen parkeervergunning. Ze moet dus om de haverklap naar buiten om de meter te vullen. Want in het gemeentehuis zetelt, maar dat had u inmiddels begrepen, een verschtopt gemouch.