29.10.15

Boekje

Ik geef  toe het boekje stond op een opvallende plaats in de Hilversumse boekhandel gister en ik voeg er meteen aan toe dat wanneer het daar niet gestaan had, ik  het ook niet gekocht had. Gelukkig ligt het nu naast het toetsenbord en heb ik me er gisteravond mee vermaakt, want "More Weird Things Customers Say in Bookshops"* van Jen Campbell is een prachtig werkje, vol waanzinnige vragen waarmee de boekhandelaar te maken  krijgt. Ik citeer er twee, voor de rest dient u dit boekje spoorslags aan  te schaffen.
Customer: "I'd like a Christmas book, about Christmas, that doesn't have anything to do with snow, or robins, or snowmen, or Jesus, or holly."
Bookseller: ".....right".
Customer: "And no bloody carols, either!"

Customer: "Do you have any books signed by authors who are likely to die very soon? I'd like to make an investment."

* Uitgegeven door Constable & Robinson Ltd. ISBN-13: 978-1-47210-633-9