8.10.15

Traveller

Ooit had ik zo'n Morris Minor Traveller, door een collega treffend een rijdend landhuisje genoemd. Ik had de auto wel iets aangepast: de stoelen vervangen door die uit een Wolseley 15/50 en - belangrijker - de schokbrekers gewisseld met Koni's, waardor de rijkwaliteiten aanzienlijk werden verbeterd. Het houtwerk was in slechte staat en her en der heb ik er een nieuw stuk in moeten zetten. Het was een degelijk autootje,  dat ik op zeker moment verkocht aan een Amerikaan, die een goedkoop vervoermiddel zocht om door Europa te touren. Dat heeft hij volgende negen maanden intensief gedaan, zodat hij besloot de wagen op de boot naar New York te zetten en er daarna, dwars door de Verenigde Staten, mee naar huis in San Diego te rijden. De enige pech: een lagertje van de dynamo had het in Italië begeven. Zondagnorgen zag ik een Traveller met vernieuwd houtwerk en een in huisvlijt ontstaan passend dakrek.