8.2.19

Lionel?

Dat het geen Lionellocomotief was wist ik meteen nadat ik hem zo'n dertig jaar geleden van een vriend gekregen had, de koppelingen zagen er anders uit. Het was wel een locomotief, die net als Lionel, zijn stroom kreeg van een derde rail. De verf was nagenoeg verdwenen en hij was zijn pantograaf ook kwijt. Informatie op een treinenbeurs leverde niets op, wel vond ik een mooie pantograaf, die precies paste. Omdat ik nergens een afbeelding vond heb ik hem uiteindelijk inmiddels jaren  geleden donkerrood overgespoten. Gister ben ik nog  maar eens op zoek gegaan en dit keer met  meer succes.  Het is een product van de Japanse firma Seki, die zijn producten buiten Japan verkocht onder drie verschillende namen, waaronder Bryant en om compleet te zijn dit is de EB599 040 en eigenlijk had  ik hem bruin moeten  spuiten.