Waarom de Bédélia en Bjering de chauffeur achter de passagier plaatsten is een interessante vraag. Is het een kwestie van hoffelijkheid t.o.v. de passagier? Dat zou best kunnen, want wie de tandems uit die tijd bekijkt, ziet iets soortgelijks. Natuurlijk moest de dame meetrappen, maar ze zat wel voorop, getuige deze beide afbeeldingen uit Frankrijk en Duitsland.
Ik heb zelf zo'n tandem gehad, uit 1897. Het was een onhandig vehikel, mijn vrouw zat voorop en kon met een piepkleine rem op de voorband het apparaat tot stilstand brengen, verstandig was tegelijkertijd onze voeten van de trappers te halen, want het was een doortrapper, dus zonder freewheel, de ketting was een zware blokketting en ik stuurde door middel van een stangenstelsel de tandem aan, één maal het dorp uit ging het prima, maar in druk verkeer bleek het een onding.
Vrij uitzicht voor de passagier(s) speelde ook een rol bij de in 1834 uitgevonden Hansomcab, de koetsier zat hoog achterop het rijtuig. Hetzelfde is nog eens geprobeerd bij een met verbrandingsmotor uitgeruste taxi.