Geen
spatborden maar wel verlichting en aan het nummerbord te zien een
Belgische Bugatti Type 37. Een Grand-Prixwagen die eind 1925 voor het eerst te
koop was en tot 1930 in de Bugatticatalogus stond. Er zijn 270
exemplaren verkocht. Het chassis en de carrosserie waren identiek aan
die van het Type 35, de motor was echter een viercylinder met een inhoud
van1496cc (een motor die ook in het Type 40 werd geïnstalleerd), later
verscheen ook een geblazen versie: Type 37A. Zo'n dertig jaar geleden
dook achter me voor een stoplicht bij de Utrechtseweg in Hilversum een
Type 37 op eigen kracht op, helemaal uit Zweden, dat was andere koek dan een oude auto
op een trailer meeslepen achter een Rangerover naar een of ander
evenement. Dat het Type 37 soms voorzien werd van een lichte
coupécarrosserie toont onderstaand miniatuur. Wie denkt dat het een
grapje is van een automodelletjesmaker komt bedrogen uit, de auto heeft
wel degelijk bestaan. In Hugh Conway's onvolprezen "Bugatti. Le
Pur-Sang des Automobiles" staat een foto van Miss Marie Dalbaicin
aanwezig bij het "Championnat Automobile des Artistes" in Parijs in 1928
met een Type 37 met exact dezelfde carrosserie.