De Traditierit van de PAC (Pionier Automobielen Club) ging destijds van
Utrecht naar Zandvoort en werd afgesloten met een rondje op het circuit,
dat begon met een heuse Le Mansstart. Op deze foto uit 1964 van links naar rechts:
Georges Richard 1903* van Lord Strathcarron (die volgens mij naast de
auto staat, waarschijnlijk omdat een echte Lord nooit rent),
Wolseley-Siddeley 1907** van Moorton Fisher, Panhard-Levassor 1902 van
J.J.Th. Bierkens, Rover 1912 van P.P. Engelen en Hupmobile 1914 van Th.
E. Johnson.
*De Georges Richard heeft noch een originele motor (want een originele
mototor bleek onvindbaar en dus werd een tweecylinder De Dionmotor
geinstalleerd) noch een originele carrosserie, die dateert van 1895 en
werd gebouwd door Thrupp & Maberley.
**De Wolseley-Siddeley heeft een Roi-des-Belgescarrosserie en een viercylindermotor met een inhoud van 3705cc.
**De Wolseley-Siddeley heeft een Roi-des-Belgescarrosserie en een viercylindermotor met een inhoud van 3705cc.