Net als Bugatti en Lorraine trachtten andere Franse automobielfabrieken in de jaren dertig het hoofd boven water te houden door railvoertuigen, de zogenaamde autorails, te fabriceren. Berliet in Lyon was er een van. Wie het waarmerk op de grille van een Berliet ziet denkt dat de fabriek begonnen is als bouwer van stoomlocomotieven, maar dat is een verkeerde gedachte, want het embleem is ontleend aan de American Locomotive Company, die in 1906 begon met licentiebouw van Berliets in de Verenigde Staten. Berliet repareerde eerder stoomlocomotieven voor de Franse spoorwegmaatschappij PLM.
De jaren dertig waren voor Berliet problematisch en de
personenwagenproductie werd in 1939 beëindigd, n.b. met de tweeliter
"Dauphine", die de carrosserie kreeg van de Peugeot 402.
Berliet bouwde, voor bovenstaande autorails in de tweede helft van de
jaren dertig verscheen, al automotrices, in de schitterende boekenreeks
"Autorails de France" van Yves Broncard staan foto's van het Type ANA,
dat proefritten reed in 1922, daarna volgden meer Berlietautorails o.a. voor diverse smalspoortrajecten van kleinere Franse spoor- en tramwegmaatschappijen.