20.11.23

Sprankelend

 


Vandaag in onze reeks sprankelende persoonlijkheden Ruftekijn van der Knurft, directeur klantenservice van de Beroepsgroep tot Bevordering van de Instandhouding van de Boomklever en het Stoomstrijkijzer (BBIBS). Van der Knurft omschrijft haar zakelijke bezigheden uiteraard in het Engels, omdat het Nederlands daartoe volgens haar volstrekt ontoereikend  is. "Responsible for building a customer centric organization through realizing an agile way of working within the context of a service organization. With higher customer appreciation, committed employees, increased efficiency and customized sales as a result. Responsible for initiating and driving changes in order to stay a step ahead in customer contact." 
Van der Knurft: "Geen van ons, directeuren klantenservice, neemt die werkomschrijving serieus, want in werkelijkheid volgen wij de richtlijnen ons verstrekt door de voorzitter van onze vereniging van Directeuren Klantenservice Annet van der  Hoek (Directeur Klantenservice ING & foto). Zij verordonneert - en mijns inziens zeer terecht - dat op onze uitgaande post nimmer een afzenderadres dient te staan, zulks voorkomt hinderlijke correspondentie, waarvan wij uiteraard te allen tijde gevrijwaard wensen te blijven, bovendien moet - en daarin is Van der Hoek zeer strikt - de klant altijd te worden getutoyeerd, opdat deze weet op welke lage drempel hij zich bevindt: in feite op geen enkele drempel! Wij wensen tijdens onze dagelijkse besognes niet door klanten  te worden lastig gevallen!"