In
1937 richtte Johnny Lurani (volledige naam Giovanni Lurani Gernuchi,
achtste graaf van Calvenzano) samen met Luigi Villoresi, Franco Cortese
en Eugenio Minetti de Scuderia - zeg maar Renstal - Ambrosiana, genoemd
naar de beschermheilige Sint Ambrosius van Milaan, op. Het team deed
mee aan de Targa Florio in 1937, '38 en '39 en finishte op de
respectievelijk tweede, derde en tweede plaats met Lugani, Cortese en
Villoresi. Cortese eindigde als negende in de Duitse Grand Prix van 1938
en in 1947 reed Alberto Ascari voor de Scuderia Ambrosiana. In 1951 won
Franco Cortese met een Engelse auto, een Frazer Nash, een zogenaamde Le
Mans Replica, de Targa Florio. Dat jaar ging de wedstrijd over het
Piccolo Circuit, totaal acht ronden 576 kilometer en Cortese deed dat
met een gemiddelde snelheid van 76,631 km/u. De naam Le Mans Replica
ontleende Frazer Nash aan het feit dat de auto in 1949 als derde
eindigde tijdens de 24 Uur van Le Mans. De motor kwam van de
vooroorlogse tweeliter BMW 328, die behalve in de Frazer Nash
ook te vinden was in de Bristol, gekoppeld aan vierversnellingsbak van
Borg Warner. Zes-in-lijn, cylinderinhoud 1971cc, 2e, 3e en 4e
versnelling gesynchroniseerd, drie carburateurs. De carrosserie van
aluminium.