Er werden aan het begin van de vorige eeuw snelheidswedstrijden tussen steden georganiseerd, die zorgden vanzelfsprekend voor veel publiciteit. Pas in 1902 wordt in Achères een gevecht om de wereldsnelheidsttitel opnieuw begonnen, Rolls (jazeker, de Rolls van Roll-Royce met een Mors) en VanderBilt met een Mercedes-Simplex doen een gooi, maar beide pogingen worden door Automobile Club de France niet erkend.

Het Paasei van Serpollet
Op
13 april 1902 verbetert Leon Serpollet met een stoomauto, bijgenaamd
Oeuf de Pâques van het merk Garner-Serpollet, op de Promenade des
Anglais in Nice het record, het komt op 120,80 km/u.
Later
dat jaar wordt het record met kleine stapjes verhoogd met een Mors, die
de aan de wedstrijd Parijs -Wenen (gewonnen door Marcel Renault met
een Renault) had deelgenomen, door respectievelijk VanderBilt, Fournier
en Augières. De Mors is de eerste auto met een benzinemotor, die in de
recordannalen kan worden bijgeschreven.