Het weekblad ‘Time’ noemde de Nash
‘600’ (foto 1) van 1941 ‘de enige echt nieuwe auto’ en dat was het voor
de Verenigde Staten zeker, want de wagen had als eerste Amerikaanse
serie-auto een zelfdragende carosserie. Nash zelf noemde het ‘unitized
construction’. De naam ‘600’ was ontleend aan het feit dat de auto op
een tank van 20 gallons benzine 600 mijl ver kon rijden. Daarvoor had
Nash voor zijn goedkopere auto’s o.a. de namen Ajax en LaFayette
gebruikt. Een paar maanden voor ‘Pearl Harbor’ verscheen de ‘600’ voor
1942, die de Verenigde Staten doorkruiste met de slagzin: ‘I’m using
one-third of gasoline’.De fabriek schakelde begin februari 1942 volledig
over op oorlogsproductie en maakte o.a. het anderhalvetonseenassige
aanhangertje, dat onder meer achter de ‘Jeep’ werd gebruikt (foto 2), de
Pratt & Whitney achttiencylindervliegtuigmotor R2800 ‘Double Wasp’
(foto 3)(o.a. te vinden in de Chance Vought F4U-1D ‘Corsair’ (foto 4)) en de Sikorsky R6A tweezitsverkenningshelicopter (foto 5).