3.10.08

Floris

Ik ben weer eens uit van huis, dit keer in Wommels te huiswaren bij mijn overbeppezeggers, omdat hun ouden naar Turkije zijn. Het valt niet toe, want ik heb ook nog te zorgen voor een kleine hond, een Sjaak Borstel of zowat, die er algedurig tussenuitnaait. Hij heet Floris, maar het is een grote kloris, want de doerak wil niet om zeggen geven. Het is dus tussen hem en mij varkensbijten. Nou geeft dat allegaar niet, maar ik kan er toch min over, want ik slaap ook min. Tenacht heb ik voor de tillevisie gezeten, ze hebben hier een hele grote, ik denk dat men met voetballen beide doelen zien kan. Maar er was geen voetbal op de tillevisie maar dat vrouwmens van Paaleen en een man Beiden. Die waren ook aan het harsenskrabben, maar daar zullen jelui van gehoord hebben vanzelfs. Het nuivere van het spektakel was dat het vrouwmens van Paaleen na afren met een kleine pop op het toneel kwam om het op de rug te butsen alhoewel het lijts stumper al lang in de wids liggen moest. Neffens mijn vriendin Afke de Boer is het nog een mongooltsje ook. Nou dat zou je al worden met zo'n moeder.

Vrouw Ymkje Sinnema - Meindertsma, Rotsterhaule