15.10.08

Grens

Zoals jelui weten ben ik gehaakt en geteerd in De Folgeren, dat ligt niet al te ver van de grens met Groningen of zoal wij het zeggen, net al te fier fan ‘e grins mei Grins. Grens en Groningen is dus in ons moedertaal krekt hetzelfde: als men over de grens gaat, is men in Groningen en daar zit een hele protte waarheid in, want de Groningers kennen geen grenzen, dat willen zij niet weten vanzelfs, maar het is al zo. Nu hebben ze 30 miljoen euro’s op een IJslandse bank, alsof de boerenleenbank niet goed genoeg was, de rijke stinkerds. Krekt als de Hollandse stoepenskijterds zangeren ze nu dat het geld kwijt is. En het is niet eens haar eigen geld, het is belastingen, diet de borgers opgebracht hebben. Nu kan mij dat niet veel schelen, ik ben gelukkig geen Groninger, als ik al een was, dan zou ik me de ogen uit de kop schamen, maar als ik al een was, dan zou ik ervoor zorgen dat het Martinikerkhof, waar de pommeranten van de provincie kantoor houden, weer een kerkhof werd.

Vrouw Ymkje Sinnema - Meindertsma, Rotsterhaule