28.10.08

Rottig

Ik kom krekt werom van de slachter en het kammezool zakt me omtrent op de ankels van wat ik nou weer gehoord heb. Piebe Minkema zijn zoon Oege wil ook geld van Bos en dat nieuws heb ik niet van een vreemde, maar van Piebe zelfs. Het is namentlijk zo dat Oege in augustus een huis gekocht heeft in Sneek en hij heeft er een prote voor betaald, maar nu valt het niet een zood toe, want de balken onder de vlier zijn rottig gebleken en het kapgebint is ook naar de bliksem. Nevens Piebe zegt Oege: als ik mijn centen op een IJslandse bank weggezet had dan zou ik nu mijn geld weromkrijgen, maar nu ik van mijn dure centen, omdat ik ze in een huis gestoken heb, geen stuiver werom krijg, heb ik Wouter Bos een briefje geschreven, dat hij bij mij ook over de brug komen moet en of hij mij ook maar een schaformulier toesturen wil. Want het is al zo men moet elk lijk en recht doen. Nou vraag ik me af, zou ik ook een schaformulier bij Bos aanvragen kunnen omdat groenteman Woudstra mij laatst een pond wormstekkerige parrren in de hand gedreven heeft?

Vrouw Ymkje Sinnema - Meindertsma, Rotsterhaule