28.12.14

Stilstaan

Ook ik wil op uitnodiging van de bezitter van dit blog volgaarne even stilstaan, tijdens de laatste dagen van 2014, bij het in dit jaar voorgevallene, zonder een al te donkere bril op te zetten want er was tevens veel vrolijkheid, zoals het bezoek van ons koninklijk paar aan Sotsji, mede mogelijk gemaakt door onze toenmalige minister van buitenlandse zaken, die dit jaar ook over andere zaken niet uitgepraat raakte en klaarblijkelijk een bron van inspiratie was voor onze minister van binnenlandse zaken die steeds opnieuw zorgde voor het nodige amusement door als een ware legpuzzelaar provincies te willen samen te voegen en door degenen met te hoge lonen in semi-officiële functies de wacht aan te zeggen en vervolgens één en ander klaarblijkelijk door drukke werkzaamheden elders, zoals het aanschaffen van een nieuwe hoed of het bezoek aan een andere coiffeur volledig te vergeten waarvoor hij was aangesteld, wanneer ons nieuws over de heer Plasterk bereikte, maakten wij een steeds een forse kuitenflikker onder het uitroepen van  "goed gedaan jochie", waarbij wij geenszins de bedoeling hadden de minister te willen beledigen, nee, verre van dat, wij volgden zijn optredens met groot genoegen, zoals wij in het verleden zijn wijze opmerkingen op zondag in het televisieprogramma "Buitenhof" altijd tot ons namen, net als de woorden van god worden opgezogen door een ouderling van een gereformeerde gemeente artikel éénendertig, toch waren er ook bedroevende zaken in 2014 die allesbehalve bijdroegen aan ons zonnige humeur maar daar wil ik nu niet bij stilstaan, want ik stap over vijf minuten in mijn Toyota "Prius" om naar Wasperveen te rijden, waar volgens de nieuwsdienst mevrouw Romkje Offelaar-Willigens gister op haar tuinpad zwaar is komen te vallen en daarbij is overleden, ik heb een fraaie knuffel uit mijn berghok gehaald, die ik op dat tuinpad neer ga leggen en nodig mijn medelandgenoten uit in grote getale mijn voorbeeld te volgen.
Drs. Barend-Otto ter Vloot, Steenwijkerwold