25.12.14

Traditietsje

Ik moet 't met jelui toch eens hebben over tradietsje, want daar bestaat veel onbegrip over, alle keren dat ik een groot stuk ongeluk hoor preekje over de vuurwerktradietsje, denk ik waar haalt hij die lullifikatie weg, want behalve melkbusdeksels met karbiet de lucht in te schieten was er van vuurwerk in mijn jonkheid helendal geen praat. Men geeft wat voor, waar men geen weet van heeft, men zat nog niet eens in het limoer,  maar deze kromkontige knoffelders hebben het over tradietsje . Toen ze gister blebberbeisop pisten noemen ze het als ze het heden de dag weer doen: tradietsje, de beroerdlingen. Laat ze tot  het  einde der dagen blebberbeisop pissen, daar heeft een ander geen last van, maar vuurwerk is niet eens een traditietsje maar die wel voor veel oorlast zorgt. Naar mijn begrip mag men pas vuurwerk afschieten als men eerst een liter karbol opgezopen heeft.
Gerben Sinnema, Wommels