Behalve de ZZ-19 van de Nord waren er in 1946 zeker nog drie andere stoomautorails in Frankrijk, alhoewel niet in de passagiersdienst en één van de drie diende zelfs als leverancier van reserveonderdelen om de andere twee rijdende te houden. De drie kwamen van de Deutsche Reichsbahn, waar ze als DT 2, 3 en 9 dienst hadden gedaan. Oorspronkelijk hadden de 2 en 3 dienst gedaan bij de spoorwegmaatschappij van Baden (1002 en 1003) en de 9 van de spoorwegmaatschappij van Württemberg (DW 9). De naar de ontwerper Kittel genoemde machines waren gebouwd in Esslingen bij Stuttgart, de DW 9 in 1906, de 1002 en 1003 in 1914 en '15. De Kittels werden niet opgenomen in de officiële inventaris van SNCF en dienden om spoorwegpersoneel te vervoeren tussen Mulhouse en het depot Ile Napoléon, ze hebben als zodanig dienstgedaan tot 1956, vaak met een personenrijtuig aan de haak. In de Bondsrepubliek reed de laatste Kittel vanuit Freiburg (Breisgau) tot 1958. De stoomautorails op de foto is nog in oorspronkelijk Duitse staat, in Frankrijk werden ze groen geschilderd.