In het begin van de jaren twintig van de vorige eeuw zien we onder de automobielconstructeurs een grotere interesse in stroomlijn, waarschijnlijk heeft dat te maken met de invloed die vliegtuigbouwers krijgen, omdat zij in de Eerste Wereldoorlog een enorme sprong hebben gemaakt wat de bouw van vliegtuigen betreft. Vooral kijken autoconstructeurs naar racewagens maar een enkeling van hen waagt zich ook aan gestroomlijnde wagens bij de bouw van personenauto's. Het duurt tot ver in de jaren dertig voordat de kopers echt geïnteresseerd raken. Bugatti bouwt stroomlijnracewagens voor de Grand Prix van Tours in1923.
Ook van Voisin zien we een racewagen, die heel duidelijk afwijkt van wat hij zijn gewone cliëntele aanbiedt.
En zelfs Chenard&Walcker doet aan de 24 Uur van Le Mans mee met duidelijk afwijkende wagens.
Alleen Rumpler, alhoewel oorspronkelijk afkomstig uit de autobouw, maar in de Eerste Wereldoorlog zijn
sporen verdiende met de constructie van vliegtuigen, bouwt een revolutionaire personenauto.
Wie deze voiture in 1924 op het rollend chassis van een Bugatti Type 40 zette weet ik niet. Ik ken maar één afbeelding van de wagen in het boek van Paul Kestler "Bugatti, l'evoltion d'un style".




