25.8.08

Nederlandse Teloorwegen

Het is al een flink aantal jaren geleden, dat NS besloot op een groot aantal stations zijn loketten te sluiten en te vervangen door automaten en/of winkels, waar, bijna als een bijproduct, ook treinkaartjes worden verkocht. Die winkels zijn voorzien van de goedvaderlandse naam "Wizzle".
Omdat het me opviel, dat ik vaak degene die me 's ochtends een kaartje had verkocht, 's avonds nog achter de toonbank zag staan, en dus dagen moest maken van bijna tien uur, ben ik gaan informeren hoe het zat met een eventuele CAO. Het leek me toch wat dwaas, dat winkelpersoneel zonder ook maar overuren uitbetaald te krijgen, zo lang mocht werken. Maar het kan, want de "Wizzle" is geen winkel, maar een horeca-onderneming. Het wachten is nu op een slimme bouwonderneming in dit land, die omdat hij een koffieautomaat in zijn bouwkeet heeft neergezet, zijn bouwvakkers onder de horeca-cao onderbrengt.