25.6.09

Volkoren

Jelui hebben een heel schoft geen tijding van mij gehad nou, dat komt omdat ik in het hospitaal geweest heb, daar ik mal te knoffelen gekomen ben. Ik wilde naar het hok te hijsteren, toen ik op het tuinpad glijsterde, raar te landen kwam en een arm en een poot brak. Na twee weken hospitaal heb ik meer dan een maand bij mijn beppezegger Uilkje in Wommels uit van huis geweest te opbeteren. Dat was niet net noffelijk want ik lag pontefikaal met de poot omhoog te bed in de pronkkamer voor het venster. Dat had de jongereend in Wommels rillegauw in de rekken en dus marsjeerden ze met een arm omhoog langs het venster door de buren. Het leek krekt als was ik vrouw Hitler. Maar Uilkje zei dat ik me er niets van aantrekken moest, zulk soort manoeuvels hoorden bij de plaatselijke volkoren in Wommels. Dat kan wel wezen, maar toch ben ik tijge blij dat ik weer eigen grond onder de voeten heb.

Vrouw Ymkje Sinnema - Meindertsma, Rotsterhaule.