27.6.15

Hitteke

Ze kan Hitteke Zomp of Fluitje Klomp geheten hebben, ik kan het me niet herinneren, het doet er ook niet toe. Het begon al helemaal verkeerd. Ik zocht een vriendin van haar om de dansvloer op te gaan op de jaarlijkse schoolfuif, maar die bleek verdwenen. Omdat ik bang was een wat onhandige indruk te maken, vroeg ik Hitteke maar, en dat had ik niet moeten doen, want er volgden jaren  van ellende. Hittekes ouders hadden het ietwat hoog in de bol en dat kon Hitteke ook niet ontzegd worden. Haar vader heette Pieter, maar omdat Peter beter klonk verdween de i uit zijn naam. Haar moeder voorzien van  een dubbele achternaam was er door het eenvoudige Zomp van haar echtgenoot ernstig op achter uit gegaan. Ik meen dat ze Carolina heette en zo liet ze zich ook noemen, want Lien was uiteraard te simpel. Dit zijn echter feiten waar ik later achterkwam want eerst bracht ik Hitteke na de schoolfuif naar huis en haar woning bleek in de tegenovergestelde richting te liggen van waar ik uiteindelijk naar toe moest. Heen en terug was het gauw een uurtje fietsen en dat zorgde in mijn ouderlijke woning voor de nodige onrust, want ik had beloofd om half twee thuis te zijn. Dat werd half drie.