12.4.16

Haar

Vanaf deze plaats zou ik gaarne een pleidooi willen houden voor een normale herenhaardracht en tevens een verbod op het dragen van herenhoeden door schepsels van de vrouwelijke kunne, er  zijn per slot van rekening voldoende dameshoeden in de daarvoor ter beschikking zijnde etablissementen te verkrijgen. Dit gezegd hebbende kom ik volgaarne terug op mijn eerste voorstel betreffende het verbod van de m.i. meer dan absurde kapsels waarmee, met name politici, denken door het leven te kunnen gaan, sterker nog stemmen te kunnen trekken. Zover ik heb vastgesteld is de idioterie te onzent begonnen met de waterstofperoxide pruik van Geert Wilders, waarna ene Boris Johnson  in het Grootbritse er een schepje bovenop meende te moeten doen door een groot part van de vacht van een langharige Tadzjikistaanse  schoothond op zijn schedel te placeren, op de voet gevolgd door de Amerikaanse presidentskandidaat Donald Trump die een deel van een voorgebleekte staart van een Shetlandpony dwars op zijn voorhoofd geplakt heeft. Tegen de genoemde haardrachten zou ik normaliter geen enkel bezwaar wensen aan te tekenen, men doet maar, zou mijn goede overgrootmoeder gezegd hebben, maar omdat zowel Wilders als Johnson als Trump zich bij voortduring in het nieuws wrikken, wekt zulks mijn irritatie. Aan de ontbijttafel in de keuken is zo'n haarvertoning wellicht op zijn plaats, maar publiekelijk dient die achterwege te blijven.
Drs. Barend-Otto ter Vloot, Steenwijkerwold.