13.1.17

Ten paleize XVII

Er komen mij twee zeer benevelde Drenten tegemoet, die omdat ze de tekst van de "Skotse Trije" niet hebben verstaan en omdat ze klaarblijkelijk ernstig in de PVV zijn luidkeels kwelen: "Hup soep'n met Geert derbie",  ik overweeg een  ogenblik hen  van de juiste tekst te voorzien , maar besluit dat niet te doen omdat ik op datzelfde moment de stand van het "Front Nationale" passeer, waarvoor een deel van de Tweede Kamerfractie van de PVV heeft postgevat in een buitengewoon originele vermomming bedacht door de grote leider zelfs: bolhoed, ziekenfondsbril en hangsnor, terwijl het onder leiding van Dion Gaus: "Zorg dat je erbij komt, bij Marine" zingt. Ik draai me  om en zie dat de op 22 october 1879 te Beetsterzwaag geboren baron mr. dr. Pieter Albert Vincent van Harinxma thoe Sloten  met zijn wandelstok met zilveren knop en de op 13 januari 1865 te Weesperkarspel geboren  agent der derde klasse Jelte Jelgersma met zijn mahoniehouten baton de eerder vermelde benevelde Drenten wegens aanranding van alles wat Frysk en Frij is het ziekenhuis inslaan, waarbij de baron duidelijk laat merken dat  wat hem betreft  er  ten paleize niet wordt gezopen en zeker niet met Geert erbij.