23.1.24

Gelul

Via via kreeg ik een scriptie doorgestuurd over nachtradio. Ik verbaas me er altijd over hoe eenvoudig het  is om zonder echt onderzoek te doen de pen ter hand te nemen. Geen woord over "Truck" een programma speciaal voor vrachtwagenchauffeurs, dat  ik startte met Hans Hamburger en daarna enige jaren samen met Teunis Versluis maakte. Ook over  "De Gezamenlijke Zenders  Peazens en Moddergat" een aantal onzinnige opmerkingen, zo zou ik ooit beweerd hebben dat een programma was  met "lokale wereldmuziek". Het programma verhuisde later naar de vroege avond, maar is nooit om 23.00 uur uitgezonden, dus die Friese boer die altijd 's ochtend tijdens het  melken van zijn koeien naar het programma luisterde kan nooit gevraagd hebben of hij  zijn have nu om  elf uur 's avonds moest melken. Ik noem zo'n scriptie gelul in de ruimte.