Dat de Tatra "11" niet op de lijst van belangrijke auto's van de
twintigste eeuw voorkomt, kan natuurlijk ook liggen aan het feit dat er
in "het westen" verduveld weinig gepubliceerd is over Tsjechische
auto's, terwijl de industrie daar wel aanleiding voor gaf. Ik moet, om
de nodige informatie te vergaren, het doen met drie boekjes van Adolf
Kuba: "Atlas Našich Automobilů", die maken een ding duidelijk het
vooroorlogse Tsjechoslowakije had een bloeiende automobielindustrie,
waar experimenten niet uit de weg werden gegaan, getuige deze Wikov 35
"Kapka" uit 1931.
Skoda heeft in die tijd geëxperimenteerd met een stroomlijnauto. Vermoedelijk zijn er twee prototypes van de "935" gebouwd.
Tatra kwam in 1934 met onderstaande "77" met een V8 met een inhoud van 2973cc achterin.Het is duidelijk dat de invloed van carrosserie-ontwerper Paul Jaray (1889 - 1974) bij Tatra het grootst is geweest.
Tatra kwam in 1934 met onderstaande "77" met een V8 met een inhoud van 2973cc achterin.Het is duidelijk dat de invloed van carrosserie-ontwerper Paul Jaray (1889 - 1974) bij Tatra het grootst is geweest.