10.2.24

Knuffel

 

Ik wil op uitnodiging van de bezitter van dit blog volgaarne even stilstaan bij 2023, zonder een al te donkere bril op te zetten want er was tevens veel vrolijkheid, zoals het optreden van  de heer Ronald Plasterk, dit maal zonder hoed, maar wanneer ons nieuws over de heer Plasterk bereikte, maakten wij een steeds een forse kuitenflikker onder het uitroepen van  "goed gedaan jochie", waarbij wij geenszins de bedoeling hadden hem te willen beledigen, nee, verre van dat, wij volgden zijn optredens met groot genoegen, zoals wij in het verleden zijn wijze opmerkingen op zondag in het televisieprogramma "Buitenhof" altijd tot ons namen, net als de woorden van god worden opgezogen door een ouderling van een gereformeerde gemeente artikel éénendertig, toch waren er ook bedroevende zaken in 2023 die allesbehalve bijdroegen aan ons zonnige humeur maar daar wil ik nu niet bij stilstaan, want ik stap over vijf minuten in mijn Toyota "Prius" om naar Wasperveen te rijden, waar volgens de radionieuwsdienst mevrouw Romkje Offelaar-Willigens gister op haar tuinpad zwaar is komen te vallen en daarbij is overleden, ik heb een fraaie knuffel uit mijn berghok gehaald, die ik op dat tuinpad neer ga leggen en nodig mijn medelandgenoten uit in grote getale mijn voorbeeld te volgen.
Drs. Barend-Otto ter Vloot, Steenwijkerwold